niedziela, 27 listopada 2011

Propozycja dla wytrwałych!!!

Chciałbym Wam serdecznie polecić "Sagę o Ludziach Lodu". 
Jest to 47 - tomowy utwór norweskiej pisarki współczesnej Margit Sandemo. Akcja dzieła toczy się od XVI do XX wieku przeważnie w krajach skandynawskich. Saga opowiada o dziejach roku Ludzi Lodu, którego przodek Tengel Zły zawarł pakt z diabłem po to by zachować nieśmiertelność. Na mocy tego paktu przynajmniej jeden potomek Tengela, w  każdym pokoleniu, miał służyć złu. W XVI wieku przyszedł na świat jeden z dotkniętych, Tengel, który pragnął przezwyciężyć przekleństwo, dlatego nazwano go Dobrym. 
"Saga o Ludziach Lodu" należy do literatury fantastycznej, ale zwiera także elementy romansu i horroru. Nie każdy tom sagi jest wart przeczytania, ale należy przeczytać wszystkie, aby nie stracić wątku. 
Moje ulubione tomy to:

  • "Otchłań"
  • "Grzech śmiertelny"
  • "Samotny"
  • "Miłość Lucyfera"
  • "Demon nocy"
  • "Magiczny księżyc"
  • "Góra demonów".  

  Miłego czytania;) Basia03

5 komentarzy:

  1. Łaaa 47 tomów. W sumie to dla ludzi którzy nie lubią kiedy ich ulubione książki się kończą, z drugiej strony myślę że nie powinni zaczynać jej czytać ci którzy nie odłożą książki dopóki jej nie przeczytają :P w sumie zapowiada się ciekawie :P
    Pozdrowionka
    Karolina 21
    A mam pytanie jeszcze do autorki posta:P , Basiu przeczytałaś wszystkie tomy???

    OdpowiedzUsuń
  2. 47 siedem tomów to bardzo duże wyzwanie;p
    Nie lubię zbytnio literatury fantastycznej - nigdy nie pociągał mnie Harry Potter czy inne tego typu książki, ale ta odrobina horroru i wzmianka o diable może być ciekawa. Który tom zatem będzie najlepszy dla mnie? Bo chyba nie dam rady przeczytać wszystkich.

    Pozdrawiam:)
    Kasia18

    OdpowiedzUsuń
  3. Karolina przeczytałam wszystkie 47 tomy. Oczywiście były też takie, które czytało się strasznie ciężko, ale trzeba było je przeczytać (żeby się później nie zgubić). Najgorszy był ostatni tom - za bardzo naciągany.
    Basia03

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu według mnie najlepszy będzie dla ciebie tom pt: "Miłość Lucyfera" (jeśli tak bardzo chcesz czytać o diable). Muszę przyznać, że po przeczytaniu tego tomu w inny sposób spojrzałam na Lucyfera (trwało to na szczęście krótko)

    OdpowiedzUsuń
  5. O nieeeee..:) 47 tomów?? czy ja dobrze widzę??:P:) Zawsze myślałam, że jestem wytrwała, a nawet uparta, ale nigdy nie przeczytałabym 47-miu tomów czegokolwiek:) I dlatego wielki szacunek Barbaro za ten ,,wyczyn".:)
    Marcyśka05

    OdpowiedzUsuń