poniedziałek, 21 listopada 2011

Paulo Coelho - człowiek, którego książki mnie inspirują

Witam!
Chciałam polecić wszystkim naprawdę fantastyczne książki, którę poruszają tematykę ludzkiego życia, sposobów rozumienia świata i poszukiwania swojej własnej drogi. "Alchemik", "Jedenaście minut", "Weronika postanawia umrzeć", "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" jak i "Pielgrzym", to tylko kilka z nich, które do tej pory zdążyłam przeczytać. Może na początku kilka słów o ich autorze, bo sądzę, że są to informacje, które też zachęcą Was do ich przeczytania..

"Paulo Coelho - uznany przez jednych za alchemika słów, przez innych za fenomen kultury masowej - jest jednym z najbardziej znanych pisarzy współczesnych. Dla czytelników z ponad 170 krajów, niezależnie od ich wyznania i kultury, stał się prawdziwym autorytetem.Jego książki przetłumaczone na 72 języki nie tylko trafiły na czołówki list bestsellerów, ale stały się też przedmiotem socjologicznych i kulturoznawczych dyskusji. Filozofia i tematyka książek Paula znajduje uznanie milionów czytelników (...)"

Książki jak i słowa Paula Coelho są niezwykle inspirujące, zachęcają często do zastanawiania się nad własnym życiem i do czego tak naprawdę dążymy. Oczywiście nie każdy jest zainteresowany taką tematyką, jednak naprawdę je polecam, są bardzo ciekawe i "wciągające". Autor opowiada historie rożnych ludzi, które w jakiś sposób przekazują wiele sposobów postrzegania świata, a także rady, które są niezwykle ważne w życiu. Przez przytoczone historii można zauważyć wiele błedów, które popełniamy w życiu codziennym i utożsamić się z bohaterami, przez co starać się także zmienić siebie. Wiele z jego książek zachęca do czerpania z życia jak najwięcej radości, a także do robienia rzeczy o których marzymy. Dzięki jego książkom możemy poznać swoją siłę, kóra pomoże nam w osiągnięciu tego co chcemy. Dlatego właśnie w tytule napisłam, że jego książki są dla mnie inspiracją. :) Cytaty z jego książek są większości znane, jednak przytoczę kilka moich ulubionych. :)
"W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca. "
"Skoro nie można się cofnąć, trzeba znaleźć najlepszy sposób, by pójść naprzód."
"Zawsze trzeba podejmować ryzyko. Tylko wtedy uda nam się pojąć, jak wielkim cudem jest życie, gdy będziemy gotowi przyjąć niespodzianki, jakie niesie nam los."
"To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące. "
Dodaję tez moją ulubioną stronę z cytatami (chociaż pewnie większość z Was ją zna) : http://www.cytaty.info/autor/paulocoelho/1  i odsyłam na oficjalną polską stronę pisarza, gdzie znajdziecie wiele ciekawych informacji i być może znajdziecie tytuły książek, które Was interesują :
http://paulocoelho.pl/

Wszystkich zachęcam do czytania i do dołączania do grona fanów P. Coelho na facebooku ( http://www.facebook.com/?ref=logo#!/paulocoelho) ;) 

joanna08

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam jego książki, chociaż powiem szczerze, że do niektórych trzeba dojrzeć psychicznie, bo czytane za pierwszym razem mogą wydać się zupełnie nie zrozumiałe. Moją faworytką z dotąd przeczytanych jego książek jest zdecydowanie "Jedenaście minut". Książka "ciężkostrawna", ale zdecydowanie warta uwagi, jak z resztą wszystkie inne książki Coelho. Cieszę się, że ktoś poruszył kwestię tego pisarza bo jest naprawdę świetny, tylko jak już wspominałam, trzeba dojrzeć by zrozumieć co autor chce w nich przekazać.
    PatrycjaM19.

    OdpowiedzUsuń
  2. à propos dojrzałości: po raz pierwszy sięgnęłam po powieści Paula Coelho jakieś 3 lata temu. Pamiętam, że pierwszą przeczytaną był " Alchemik"- niezwykła opowieść o wytrwałości i banalnym( wydawałoby się) temacie- miłości. Z biegiem czasu, który nieodwołalnie wiąże się z dojrzałością psychiczną, co jakiś czas sięgam po tę lekturę i odnajduję w niej całkiem nowe, choć dobrze znane mi treści. Ile razy czytam choć jedno zdanie, to tyleż samo razy dochodzę do innych wniosków- często sprzecznych z tymi poprzednimi.
    Wszystkie wymienione przez Ciebie tytuły nie są mi obce, tak samo zresztą jak cytaty, jednak muszę przyznać, że jak na razie nie jestem przekonana do "Pielgrzyma". Nie skreślam go jednak z pozycji " lektur obowiązkowych", bo doskonale zdaję sobie sprawę, że może kiedyś wzbudzi on moje większe zainteresowanie.

    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę znaleźć czasu, na przeczytanie jakiejkolwiek książki "od dechy do dechy" ale uwielbiam cytaty zaciągnięte z książek autorstwa tego pisarza, są bardzo życiowe.
    Kiedyś miałam nawet okazję recytować fragment książki Coelho, było to dla mnie nie tylko proste ale także przyjemne, ponieważ utożsamiałam się z treścią.
    Także serdecznie polecam :)

    Aneta13

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm. Coelho pisze o trudnych sprawach. to nie są książki które się czyta z doskoku i się o nich zapomina, ale zostawiają ślad. Ja tak miałam z książką Jedenaście minut. A stronę z cytatami też odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam cytaty z jego książek! A jeśli o samą książkę chodzi do moją ulubioną jest "Alchemik". Jeżeli jeszcze nie czytaliście to również polecam. W ferie świąteczne lub w innym terminie, gdy znajdę trochę więcej wolnego czasu mam zamiar przeczytać "Weronika postanawia umrzeć", ponieważ ekranizacja była dość intrygująca.
    P.S. Spoko pościk Dżej! ;D
    Paula17

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się, że do jego książek trzeba dojrzeć i to, że lepiej czytać je kilka razy co jakiś czas. Pozwala na jeszcze dogłębniejsze przemyślenia. Dzięki za komentarze! Pozdrawiam!
    joanna08

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba przyznać ze jest znakomitym pisarzem przeczytam kilka jego książek i naprawdę były ciekawe gorąco polecam "Demon i panna prym".
    Daria 04

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety ja nie czytałam:( wszystkie tu piszecie, ze takie super a ja nie czytałam:( ale może czas to zmienić?? ktoś może ma do pożyczenia jakieś jego ksiązki??
    Józefina16

    OdpowiedzUsuń
  9. "Jedenaście minut" - genialna.
    Marta10

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tak miałam z "Bridą", przeczytałam ją do połowy i odłożyłam. Dopiero po pewnym czasie wzięłam i przeczytałam od początku do końca, wtedy już mi się spodobała.
    Marta10

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam "Na brzegu rzeki Piedry usiadłam i płakałam" i naprawdę polecam. Jak znajdę trochę czasu to na pewno przeczytam kolejne książki tego autora:)

    Karina15

    OdpowiedzUsuń
  13. Paulo Coelho to wybitny pisarz. Również polecam wszystkim przeczytanie jego książek, bo są bardzo ciekawe. Moja przyjaciółka jest jego fanką i sporo opowiadała mi o jego dziełach. Może przy odrobinie czasu (zapewne już po maturze) przeczytam wreszcie któraś z jego książek. Asia szacunek za ten post:)

    Pozdrawiam:)
    Kasia18

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmmm.. no tak Paulo Coelho jest wyjątkowo uzdolnionym pisarzem, to trzeba przyznać. Chyba nie ma osoby, która by o nim nie słyszała. Pisze o pięknych rzeczach, ale w przystępny sposób, być może dlatego jest tak lubiany:) Ja osobiście też go uwielbiam:)
    Marcyśka05

    OdpowiedzUsuń