wtorek, 8 listopada 2011

Patrycja zaczęła temat muzyki i bardzo się cieszę z tego powodu. Gorąco polecam zespół Bracia. Jest to polski zespół rockowy założony w 1997 roku przez Piotrka Cugowskiego i Wojtka Cugowskiego ( tak, tak to są synowie tego sławnego Krzysztofa Cugowskiego). Słucham tego zespołu już od czterech lat i wcale nie żałuję. Urzekł mnie fantastyczny głos Piotrka, cudowne brzmienia gitary (w tej roli Wojtek Cugowski i Tomasz Gołąb) i oczywiście perkusji (niezastąpiony Krzysztof "Paton" Patocki). Uwielbiam odcinać się od całego świata, zamykać oczy i wsłuchiwać się w ulubione piosenki, bo "Bracia" grają muzykę z przesłaniem. Ich teksty są świetne, opowiadają o wszystkim: o buncie przeciw systemowi, niesprawiedliwości, bólu, smutku, rozczarowaniu, polityce oraz nadziei na lepsze jutro, miłości czy przyjaźni. Trudno jest mi wymienić ulubiony utwór, bo każdy jest rewelacyjny i każdy ma w sobie to "coś".  Na pewno należy wspomnieć o takich kawałkach jak: "Jutro zmienię wszystko", "Krzyczę", "Szara twarz" czy "Obojętność". Dla osób, które cenią sobie spokojne ballady rockowe mogę polecić "Za szkłem" czy "Niczego więcej". Mam nadzieję, że może kogoś przekonam do tego zespołu.
Pozdrawiam Kasia18:)
  

8 komentarzy:

  1. ooo Kasia wspomniała o czyms cos lubie czyli ten styl muzyki..:) w sumie może i nie słucham ich tak "namiętnie"ale jednak mi się podobają:) ostatnio zainteresowałam sie np Rammsteinem ale to juz są gusty i guściki o tym sie nie dyskutuje, wiadomo nie każdy lubi coś ostrzejszego, a ja owszem zwłaszcza niektóre numery.. miód dla uszu:)
    pozdrawiam Józefina16

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Kaśka, trafiłaś w moje gusta. Głos Piotra jest cudowny, oszałamiający. Dla mnie numerem jeden jest piosenka: " Niczego więcej". Chociaż piosenka ma banalne przesłanie, została napisana w sposób literacki, pełno tu metafor.
    Doskonale potrafią zaśpiewać piosenkę z każdego repertuaru, m.in. grupy " Perfect" czy Stana Borysa. Świetnie zagrali i zaśpiewali " Jej portret". Piosenka ta jest to cover. Pierwotnie śpiewał ją Bogusław Mec... ale kiedy to było.
    Utwór został przez nich niebanalnie "odrestaurowany". Jedyne, co mi się w nim nie podoba, to kobiece chórki w refrenie.

    Pozdrawiam ciepło.
    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę Kasiu że mamy coś wspólnego ze sobą.Ja też lubię ten zespół. Zgadzam się z tobą że ich muzyka jest świetna,a głos Piotra jest niesamowity.Co do piosenek moją ulubioną jest"Za szkłem".
    Anka ma racje że świetnie śpiewają piosenki z każdego repertuaru. Ich najlepszym coverem jest "Dirty Diana" Michaela Jacksona. Jak dla mnie Piotr lepiej ją śpiewa niż Michael.
    Pozdrawiam. Magda06

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo uwielbiam Michalela, ale Magda ma zdedydowanie rację ze wszystkich dotąd przesłuchanych przeze mnie piosenek tego zespołu cover "irty Diana" Jacksona jest wg mnie cudowna i fenomenalna. Zaśpiewana lepiej niż przez samego Króla Popu.Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się poszerzyć horyzonty związane z tym zespołem bo głos Piotra jest naprawdę magnetyczny.
    ps. przypominają mi się ostatnie wf w gimnazjum w naszej szatnio-siłowni, gdzie Anka pierwszy raz pokazała mi właśnie ten zespół i piosenkę "Dirty Diana". <3
    PatrycjaM19.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę puszczałam Ci tę piosenkę? Szczerze mówiąc, to nie pamiętam.

    Nie będę się spierać, kto zaśpiewał lepiej " Dirty Dianę". Wydaje mi się, że obydwaj Panowie śpiewali ten utwór niezwykle dobrze. Nie potrafię wybrać, któremu udało się to lepiej. Może dlatego, że obydwaj artyści posiadają mocne głosy, lecz ich barwa jest zupełnie inna. Michael potrafi zaśpiewać silne, a jednocześnie łagodnie i kojąco, a z kolei u Piotrka w każdym śpiewanym dźwięku słyszy się przewagę rocka.

    Krótko mówiąc: jedna piosenka ma dwa oblicza. Dla mnie obydwa są świetne.

    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  6. Misia! Anka na pewno nie pamięta, bo to ja ci ją pokazałam.
    Cieszę się że ci się podoba. ;)

    Magda06

    OdpowiedzUsuń
  7. zespoł bracia jest jednym z moich ulubionych zespołow zgadzam sie z miska ze wykon dirty diana Piotra jest lepszy od Jacksona.Mysle że Bracia są jednym z lepszych zespółów młodego pokolenia

    sylwia07

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj (sobota, godzina 20) Bracia wystąpili gościnnie w programie "The voice of Poland". Nie przepadam za tego typu programami, ale ze względu na Braci musiałam to zobaczyć. Nie podobało mi się, że "Bracia" śpiewali piosenkę "Za szkłem" (jedna z moich ulubionych) z uczestnikami z programu, bo podoba mi się tylko pierwowzór. Nie zwróciłam uwagi, którzy uczestnicy śpiewali tę piosenkę, ale zaśpiewali bardzo nieczysto i bez charakteru. Jakikolwiek zmiany w tej piosence są dla mnie okropne, może jestem zbyt krytyczna dla tych uczestników, ale jednak bardzo przywiązałam się do tej piosenki w wykonaniu (wyłącznie!) "Braci". Ubóstwiam "Braci" i będzie im to wybaczone:)
    Pozdrawiam:)

    Kasia18

    OdpowiedzUsuń