niedziela, 18 grudnia 2011

RADIOHEAD

To ponownie ja, tym razem przedstawiam wam brytyjski zespół rockowy Radiohead założony w 1986r pod nazwą On a Friday.Zespół założyli i nadal go tworzą:
Thom Yorke – śpiew, gitara, instrumenty klawiszowe
Ed O'Brien – gitara, śpiew
Jonny Greenwood – gitara, instrumenty klawiszowe
Colin Greenwood – gitara basowa, instrumenty klawiszowe
Phil Selway – perkusja
Zespół ma na swoim koncie 8 albumów: Pablo Honey(1993),The Bends(1995),OK Computer(1997),Kid  A(2000) ,Amnesiac (2001),Hail to the Thief (2003),In Rainbows (2007),The King of Limbs (2011).Zespół jest szczególnie ceniony za umiejętność łączenia dźwięków gitarowych z elektronicznymi oraz niebanalne, rozbudowane kompozycje. Pierwsza płyta Radiohead, wydana w 1993 okazała się sporym sukcesem i wyznaczyła nową drogę w rozwoju britpopu. Trzeci album zespołu, „OK Computer”, do dziś uznawany jest za arcydzieło muzyki alternatywnej. Następne dwie płyty „Kid A” i „Amnesiac” były pewną konsekwencją „OK Computer” jednak o zdecydowanie bardziej psychodelicznym i eksperymentalnym brzmieniu. Otworzyły one również nowy rozdział w muzyce alternatywnej.
Bardzo gorąco polecam i dodaję jedną piosenkę zapraszam do przesłuchania.
Radiohead - All I Need
Klaudia01

4 komentarze:

  1. Lubię czasem posłuchać piosenek tego zespołu.
    Głos wokalisty działa na mnie antystresowo:p
    Jedną z moich ulubionych piosenek jest utwór „Creep”.

    Angelika14

    OdpowiedzUsuń
  2. Zespół kojarzy mi się z jednym z moich najlepszych kolegów. Właściwie to dzięki niemu dowiedziałam się o istnieniu tej grupy. Czasami mogę posłuchać ich piosenek, ale niestety nie zaraziłam się aż taką fascynacją na ich punkcie, by należał do grona moich ulubionych zespołów.
    Mimo wszystko piosenki, które szczególnie sobie cenię to m.in: " true love waits". Polecam też cover " Wish you were here"( Pink Floyd).

    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  3. O taaak zespół Radiohead jest cudowny! I potwierdzam to co Angelika napisała w swoim komentarzu głos wokalisty tego zespołu działa antystresowo. Muzyka wbrew pozorom z=spokojna ale dająca jednocześnie mocnego kopa, gdy tego potrzeba. Przesłuchałam wszystkie płyty i jestem nimi zachwycona, oczywiście są w mojej pierwszej 10. :D Lubię wszystkie piosenki tego zespołu, chociaż najbardziej pobudzającą jest "15 step", zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym zespole ale nigdy jeszcze nie zebrałam się do przesłuchania ich piosenek. Radiohead leży w moim guście muzycznym więc wydaje mi się że się z nimi zaprzyjaźnię:)

    OdpowiedzUsuń