niedziela, 18 grudnia 2011

Jack, jakiego nie znacie.

Witam wszystkich!

Długo zwlekałam z dodaniem mojego posta ale chcę polecić wam odpowiedni film pt. "Jack, jakiego nie znacie".

To dramat produkcji amerykańskiej, reżysera Barry'ego Levinsona. Film stanowi biografię kontrowersyjnego amerykańskiego lekarza, Jacka Kevorkiana, który od lat 80-tych publicznie opowiadał się za prawem do śmierci dla nieuleczalnych pacjentów, będąc osobiście odpowiedzialnym za ponad 130 tzw. samobójstw wspomaganych. Jest to zarazem luźna adaptacja książki autorstwa znajomych lekarza, Neala Nicola i Harry'ego Wylie pt. "Between the Dying and the Dead: Dr. Jack Kevorkian, the Assisted Suicide Machine and the Battle to Legalize Euthanasia" ("między umierającymi a zmarłymi: dr Jack Kevorkian, maszyna do samobójstwa wspomaganego i walka o legalizację eutanazji"). W roli głównej występuje Al Pacino - aktor i producent filmowy znany z wyjątkowych ról.



Osobiście oglądałam ten film kilka razy , jest bardzo poruszający.

POLECAM

Klaudia01

3 komentarze:

  1. Kolejny film, który postaram się obejrzeć. Co prawda nie należę do grona szczególnie zapalonych kinomaniaków, ale film wydaje się być wciągający. Poza tym główną rolę gra Al Pacino- jeden z najlepszych( według mnie) aktorów.

    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo jak Anna, muszę go obejrzeć:) Uwielbiam filmy tego ,,typu"- wzruszające, które poruszają tematy tabu... Coś czuję, że pierwszy dzień świąt spędzę przed ekranem mojego komputera:)Klaudio, a może masz jeszcze inne filmy godne mojej uwagi??xD
    Marcyśka05

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm. Pierwszy raz słyszę o tym filmie i przyznaje że tematyka jest bardzo interesująca. temat trudny i jestem ciekawa jak autorzy przedstawili ten problem.

    OdpowiedzUsuń