wtorek, 6 grudnia 2011

Coś z mojej natury czyli zespół Coma

Uf, inspiracja mnie dopadła i postanowiłam nie czekać aż sobie pójdzie i napisać coś wreszcie. Chciałabym się z wami podzielić jednym z moich ukochanych zespołów. W szkole funkcjonuje na mnie określenie zwane "palacze kotów" ze względu właśnie na rodzaj muzyki której słucham.
No więc zespół Coma jest to grupa grająca rock alternatywny, grunge i metal alternatywny. Związani z Łodzią.Przed wydaniem pierwszego studyjnego albumu zespół zyskał popularność koncertując u boku Kazika, Sweet NoiseAcid Drinkers i T.Love. Wiem, że te nazwy mogą działać odstraszająco ale głos wokalisty Piotra Roguckiego jest tak ujmujący, że nie sposób nie zasłuchać się chociaż w jednej piosence. Zespół ma wiele sukcesów m.in statuetki Fryderyków oraz nagrodę publiczności na Przystanku Woodstock. Piotra Roguckiego mogliśmy oglądać w filmie "Skrzydlate świnie" ( który zresztą polecam) gdzie próbuje on swoich sił jako aktor. Osobiście nie popieram takich połączeń ale ze względu na moją sympatię dla Piotra jestem w stanie mu to wybaczyć:)
Jakby tu was zachęcić do posłuchania Comy? Hmm... Coma ma w sobie taką charyzmę, która mnie po prostu hipnotyzuje. Tytuły ich piosenek są skomplikowane i ciężkie do zrozumienia ale w trakcie ich słuchania wszystko się rozjaśnia. Weźmy np. piosenkę o tytule "Świadkowie schylku czasu krolestwa wiecznych chłopców". Tytuł wyczerpujący a piosenka sama w sobie jest genialna. Coma prezentuje scenę muzyczną która w Polsce nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Nie wiem dlaczego ale Polacy boją się oryginalności i inności. Ale cóż ja żywię szczerą nadzieję że grono fanów Comy powiększy się o parę osobników z naszej 3c.
Na koniec chciałabym wam polecić kilka moich ulubionych kawałków:
-"Piosenka pisana nocą"
-"Pierwsze wyjście z mroku"
-"Ocalenie"
-"System"
-"Ostrość na nieskończoność".
..... i wiele wiele innych. Miłego słuchania melomani!  :)


"Nie zamierzam Cię truć 
pigułkami ze słów 
nie potrafię uchronić od smutku, 
moralności mi brak 
pogubiłem się sam 
chciałbym tylko 
nadzieję ocalić od zła..." 



Kamila02

4 komentarze:

  1. Nie jestem zapalonym fanem Comy, aczkolwiek kilka utworów często nucę sobie w myślach. Jak dla mnie zdecydowanym faworytem jest " Piosenka pisana nocą". Utwór chwyta mnie za serce, a muzyka i głos wokalisty w połączeniu z ponadczasowym tekstem jest balsamem nie tylko dla uszu, ale też dla duszy. ;)

    Mówiąc ogólnie, Coma należy do niewielu polskich grup muzycznych, które wiedzą, o czym śpiewają, tworzą teksty niebanalne, a refleksyjne. Na szczęście nie mają nic wspólnego z popową hołotą ostatnich lat typu Gosia Andrzejewicz, która teksty swoich piosenek opiera na zasadzie: Niech Będzie Jak Najprościej, Zero Wzmianki O Czymś, Co Skłania Do Myślenia. Mówiąc kolokwialnie( i posługując się powiedzonkiem mojej mamy) wychodzi z tego coś prostego jak kij od szczotki.
    Miejmy nadzieję, że Piotr Rogucki nie zaprzeda swoich ideałów twórczych na rzecz pisania o tym, że " Nadszedł czas, by mówić nie" byłemu facetowi, żonie, czy Bóg wie jeszcze komu( tak jak w przypadku w.w. "wokalistki")!!!

    Dobrej nocy Blogerzy!

    Anka12

    P.S.
    Muszę przyznać, że trochę mnie poniosło, dlatego wybaczcie, jeżeli uraziłam czyjś gust muzyczny, poprzez odwołanie się do p. Andrzejewicz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No no, Kamylka postarałaś się xD Zapomniałaś wspomnieć o Wronach, Woli Istnienia i O właśnie Uciekaj serce moje ^^ Z resztą, aby pokazać fenomen Comy, trzeba wypisać wszystkie tytuły xD

    Pozdrawiam,
    Pirate_

    OdpowiedzUsuń
  3. Pirwszy raz słyszę o tym zespole i muszę powiedzieć, że nawet przypadli mi do gustu. Wysłuchałam kilku piosenek i narazie moim faworytem została "piosenka pisana nocą".
    Muszę się też zgodzić z Anią, że fajnie, że istnieją jeszcze zespoły, których teksty zmuszają do pomyślenia.
    Karina15

    OdpowiedzUsuń
  4. "Piosenka pisana nocą" - zdecydowanie naj! No i łatwa do zagrania! ;P ;)
    Lubię również: "Pasażer" i "Spadam", no i cóż, więcej piosenek nie znam! :P Ale te są jak najbardziej OK :D

    Marta10

    OdpowiedzUsuń