sobota, 10 grudnia 2011

Miejsce do którego lubię wracać:)

Długo szukałam inspiracji do napisania kolejnego posta i podczas niedzielnego spacerku znalazłam! Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku to miejsce do którego uwielbiam wracać , zwłaszcza w wiosnę gdy przyroda rodzi się do życia. Myślę,że to jeden z najładniejszych parków w naszej okolicy. Miejsce jest wyjątkowe nie tylko ze względy na na walory naturalne , ale również za wyjątkowe dzieła sztuki znajdujące się na terenie parku. 
Ale może najpierw nawiąże trochę do historii tego miejsca . Była to posiadłość Józefa Brandta (1841-1915) wybitnego polskiego malarza , który na swoim koncie miał współprace z Juliuszem Kossakiem. Malarz szczególnie malował sceny batalistyczne czerpiąc inspiracje z historii RP. Poza talentem do malowania, Brandt okazał się świetnym gospodarzem czego wynikiem jest świetnie zachowany park o którym pisze.:p
Jak już wcześniej wspomniałam na uwagę zasługuje galeria rzeźb na otwartej przestrzeni. Znajdzie się tam coś zarówno dla osób które preferują tradycyjną sztukę jak i dla tych którzy wolą coś nowoczesnego. Chciałam wam pokazać moją ulubioną rzeźbę ale niestety nie mogę znaleźć zdjęcia, za to mam kilka innych ukazujących urode tego miejsca .



W Centrum odbywa się również wiele imprez rodzinnych , które mogą być miłą formą spędzenia wolnego czasu. Chociaż z doświadczenia wiem że zwykły spacer tam może być rozrywką samą w sobie. Mam nadzieję , że zachęciłam was do odwiedzenia tego miejsca, albo przynajmniej tych którzy jeszcze tam nie byli.
Pozdrawiam 
Karolina21:)

4 komentarze:

  1. Miejsce jest bardzo przyjazne, byłam tam już kilka razy.
    Co najważniejsze jest blisko, tak więc nie trzeba daleko szukać i tanim sposobem można spędzić trochę bardziej kulturalnie swój wolny czas;)

    Pozdrawiam
    Kasia18

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd się przyznać, ale jeszcze tam nie byłam. Słyszałam same pozytywne opinie na temat tego miejsca, więc koniecznie muszę się tam kiedyś wybrać.
    Wydaje mi się, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego, słonecznego popołudnia.

    Pozdrawiam
    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  3. Bywam tam bardzo często. Ode mnie jest pare kilometrów, więc w wakacje wsiadam na rower i jadę. To także swietne miejsce na spedzenie niedzielnego popołudnia z rodziną. Kilka razy w roku organizowane sa wystawy.
    Nie wiem, czy wiecie, ale właśnie artyści z Centrum rzeźby robili tablicę upamietniająca ofiary, które zgineły w katastrofie lotniczej w Smoleńsku.

    Martyna11

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne miejsce na spacery:) niedaleko, sympatycznie, ale szkoda że władze okazują tak mało zainteresowania tym miejscem. bo mogłoby być jeszcze ładniejsze.

    OdpowiedzUsuń