czwartek, 15 grudnia 2011

Kwiat pustyni

W wieku czterech lat została zgwałcona, w wieku pięciu - przeżyla katusze rytualnego obrzezania, jako trzynastolatka uciekła z ojczystej Somalii. Dziś Waris Dirie, jedna z najsłynniejszych modelek świata, walczy przeciwko seksualnemu okaleczaniu kobiet, a jej zaangażowanie zostało nagrodzone tytułem ambasadora ONZ. Swoją historię, o której długo z nikim nie mogła mówić, opowiada w autobiografii "Kwiat pustyni".

"Miałam zaledwie pięć lat - czy mogłam wiedzieć, co to znaczy być kobietą? Dowiedziałam się wszakże, co to znaczy być afrykańską kobietą. Znaczyło to cierpieć w milczeniu, biernie i bezradnie, jak dziecko".

"Naomi Campbell zaśmiała się i stwierdziła: Wiesz co, Waris? Kiedyś będziesz sławna! Nie zapomnij wtedy o mnie!".
fragmenty książki

Źródło: książka.

Książka wspaniała, interesująca. Polecam ją z całego serca! Jest również w wersji filmowej.

pozdrawiam,
Marta10

5 komentarzy:

  1. Nie czytałam książki, ani nie oglądałam filmu, ale słyszałam same dobre opinie na ich temat. Jedyną przeczytaną przeze mnie powieścią poruszającą podobną tematykę jest " Okaleczona" autorstwa Khady.
    Co prawda niektóre sceny są opisane w dość brutalny sposób, ale to chyba jedyne rozwiązanie, aby przeciętny człowiek dowiedział się, jakie naprawdę zwyczaje panują w niektórych afrykańskich plemionach. Cieszę się, że w imię ochrony praw kobiet podjęto walkę z obrządkiem obrzezania i innego typu fanatycznym kultom czy zwyczajom.

    Anka12

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i na mnie zrobiła ogromne wrażenie. Książka jest dowodem jak kobiety mają ciężko mimo XXI wieku i jakie zacofanie panuje na świecie. A my w tej naszej Europie sobie siedzimy i mamy takie problemy w D.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ten film i byłam bardzo wzruszona. Historia bardzo poruszająca, to okrutne, jak można tak traktować młode kobietki.

    Pozdrawiam
    Kasia18

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak..!!:) Czytałam i muszę powiedzieć, że to naprawdę świetna książka:) Całe życie Waris można nazwać piekłem, bo mimo, że udało jej się uciec i zrobić karierę, to te wspomnienia będą dręczyły ją już zawsze... Książka jest genialnie napisana, szczerze polecam tym, którzy jej jeszcze nie czytali:)
    Marcyśka05

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka godna uwagi, pozwala nam być oraz uczy nas być bardziej wrażliwymi na świat i na to co dzieje się wokół nas. Raczej o takich sprawach nie jest łatwo mówić, dlatego dobrze, że wreszcie zostały one poruszone w tej doskonałej książce.

    Angelika14

    OdpowiedzUsuń